Spoločnosť LL COOPERATION LTD. rešpektuje ochranu vašich údajov

Táto internetová stránka používa technológiu cookies. Bližšie informácie o súboroch cookies nájdete v sekcii webstránky Cookies. Je Vaším právom neudeliť súhlas s používaním súborov cookies alebo ich používanie zablokovať. V takom prípade sa môže stať, že bude pre Vás obmedzená alebo vylúčená úplná funkcionalita niektorých častí prehliadanej webovej stránky.

Ako si zachovať duševnú pohodu počas pandémie

15.03.2021 Súčasná doba prinútila študentov sedieť doma, nesocializovať sa, tráviť veľa času so svojimi rodičmi v spoločnom bydlisku, zdieľať opäť izbu so súrodencami, učiť sa aj náročné veci online formou a popri tom všetkom sa báť o svoje zdravie. Ako sa z toho všetkého nezblázniť a nemať psychické problémy? Máme pre vás zopár tipov:

·       Viac sa hýbte. Veľa času počas pandémie prináša možnosti cvičiť podľa dostupných videí na internete, cvičiť doma s vlastnou váhou, chodiť von behať do prírody alebo sa len prejsť. Jednoducho skúste pridať viac pohybu než počas normálnej situácie. Pomáha to významne aj psychike.

·       Nezačínajte s rizikovým správaním. Alkohol, drogy, nadmerné prejedanie sa, to všetko sú veci, ktoré sú aj počas lockdownu dostupné a mnohí nimi riešia svoje obavy a starosti alebo to, že sa cítia prepracovaní z online systému výučby. Sú to veci, ktoré vám nepomôžu a v konečnom dôsledku vám len prihoršia.

·       Ak máte tendenciu počas tohto obdobia negatívne premýšľať a zaťažovať sa obavami, skúste sa naučiť svoje pocity lepšie vnímať a namiesto vŕtania sa v nich ich len sledovať...ako prídu...tak odídu...nebudú s vami večne...nechajte ich ísť.

·       Správajte sa k sebe aj druhým zodpovedne. Dodržiavajte rozostupy, noste rúško a umývajte si ruky. Nenavštevujte rizikové skupiny obyvateľov, mohlo by vás to neskôr mrzieť keby ste si nakazili starých rodičov. Veľa vecí máte aj teraz pod kontrolou, tak ich treba kontrolovať.

·       Zvyknite si, že niektoré veci neovplyvníte, napríklad kedy sa dostanete na rad na očkovanie, či a dokedy bude lockdown v krajine, kedy sa vrátite do školy. Nezaťažujte si nimi myseľ, ak to nedokážete ovplyvniť, je potrebné to vypustiť a venovať sa iným úvahám.

·       Menej sledujte médiá. Ak zisťujete, že sa každý deň nahneváte v rôznych internetových diskusiách, skúste sa na sociálne siete dívať menej. Urobte si taký experiment, že sa celý jeden deň nepozriete na internet okrem školských povinností a uvidíte, či bude vaša nálada lepšia alebo horšia.

Pomáhajte druhým. Ak pomáhate druhým, nemáte priestor na negatívne úvahy, ste užitočný pre spoločnosť a to je veľké povzbudenie aj pre vašu psychiku. Zistite vo svojom okolí, či niekto nepotrebuje pomôcť alebo sa niekam prihláste ako dobrovoľník. Prípadne choďte darovať krv, je stále potrebná.   /JJ/


Zoznam článkov

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 >