Spoločnosť LL COOPERATION LTD. rešpektuje ochranu vašich údajov

Táto internetová stránka používa technológiu cookies. Bližšie informácie o súboroch cookies nájdete v sekcii webstránky Cookies. Je Vaším právom neudeliť súhlas s používaním súborov cookies alebo ich používanie zablokovať. V takom prípade sa môže stať, že bude pre Vás obmedzená alebo vylúčená úplná funkcionalita niektorých častí prehliadanej webovej stránky.

Komunikácia so školiteľom. Ako na to?

09.12.2020 Komunikácia so školiteľom je pre niekoho príjemným zážitkom, no nájdu sa aj takí, pre ktorých je to doslova zlý sen. Každopádne, školiteľ je väčšinou dôležitou osobou pri písaní záverečnej práce, preto je dobré vedieť, ako sa s ním baviť. 

Tak, ako majú vlastnú osobnosť študenti, majú ju aj vedúci, či pedagógovia. Preto je dobré, nielen sa prispôsobiť, ale vybrať si takú podobu komunikácie, ktorá vám bude príjemná a osožná.  Za najväčší problém, podľa študentov je fakt, že nie každý učiteľ si vie nájsť čas na konzultácie. Dôvody, na neuskutočnenie osobného stretnutia, sú hocijaké a preto v žiadnom prípade nezúfajte a snažte sa s ním spojiť aspoň elektronicky. Na to, aby bola pre vás online komunikácia, ktorá je hlavne v dnešnej dobe samozrejmosťou efektívna, ale aj príjemná, je dobré dodržiavať jednoduché zásady.  

Prvou častou chybou študentov je, že neuvádzajú predmet mailu. Je to nielen nezdvorilé, no pravda je taká, že ak vedúci neuvidí popis v predmete, na 70% mail vôbec neotvorí, alebo mu nebude prikladať dôležitosť. Použiť treba pár základných slov a to napríklad bakalárska práca. Dobrý dojem dokážete urobiť pomocou oslovenia, ktorým si môžete vzťah so školiteľom veľmi vylepšiť. Najlepšie je použiť oslovenie ,,Vážený školiteľ“, kde uvediete aj celého je meno a tituly.  Ďalšou zásadou je, byť v texte čo najstručnejší. Nikoho nebaví čítať dlhé texty, ktoré sú často neprehľadne. Odporúčame využívať odstavce a teda odseky pri každej novej myšlienke. Veľmi dobrým krokom je zvýraznenie dôležitých častí textu, čím bude mail prehľadnejší. Rovnako, tak používajte slová, ako prosím a ďakujem, ktoré vedia urobiť naozaj veľmi veľa. V žiadnom prípade neudávajte výkričníky a nesnažte sa školiteľa poučovať.  

V závere komunikácie uveďte pozdrav a celé vaše meno. Nikdy nepoužívajte len iniciálky, pretože to pôsobí neprofesionálne a školiteľ si vás nemusí vedieť zaradiť. Súčasťou by malo byť aj poďakovanie, aj napriek tomu, že vám v tej chvíli školiteľ nejako extra nepomohol. Je ale možnosť, že v ňom vzbudíte záväzok urobiť tak nabudúce. Dajte mu najavo, že si ceníte jeho úsilie a čas, že vám vôbec odpovedal. Malou radou na záver je, odpovedať na mail čo najskôr je to možné. Aj komunikácia je jedným z faktorov, ktoré si školitelia všímajú pri hodnotení záverečnej práce . /VP/


Zoznam článkov

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 >